GenelGez-Gör

Alplerin Sessiz Sırları: Avusturya da Gönüllü Olmak, ESC

Merhaba sevgili okurlarım,

Bugün size yeni atıldığım bir maceradan söz edeceğim. Beni takip edenler bilirler ki başıma pek gelmeyen kalmadı 😀 Türkiye’de hemşirelik sürecimde, tüm sağlık çalışanlarına mesleki hayatlarında nasıl ilerleyebilecekleri konusunda elimden geleni yapmaya çalıştım. Ve Çok güzel bir aile olduk.

Bu gün sizlere şu an nerede olduğum konusunda ve sizlerin de bu şekilde projelere katılabileceğinizi anlatan bir yazı ile geldim.

Alplerin Sessiz Sırları: Avusturya da Gönüllü Olmak, Harika Bir Tecrübe ,ESC

Gönüllü Olma Kararı:

Nisan 2024 gibi ESC projelerine göz atarken Avusturya’nın Herzogenburg kasabasında bir bakım evinde gönüllü arandığını gördüm ve çok heyecanlandım. Ve dedim ki, ben bu projeye gitmeliyim! Çünkü yıllarca yaşlı insanlara hizmet vermiş bir hemşire olarak buranın bana katacaklarını düşündüğümde Çok mutlu oldum . Hemşirelik hizmeti ,yaşlı bakım hizmeti ve hastanelerin kalite standartlarına uygunluğu konusunda sürekli yeni şeyler öğrenmeye çalışan biri olarak işte burası dedim .Hemen mail attım ve aslında hiç bu kadar hızlı beklememiştim, çünkü hemen cevap geldi. Belli bir süre sonra projeye dahil olacağım kurumun müdürü Walter bizzat benimle iletişime geçti ve süreç boyunca sürekli ilgilendi.

Hazırlık Süreci:

Kafanızın karışmaması için size konuyu şöyle anlatacağım: Eğer bir projeye dahil olmak isterseniz, sizi projeye dahil olacağınız ülkede karşılayan ve organize eden bir kuruma ihtiyacınız olacak. Ve projeye dahil olmak için Türkiye’den sizinle ilgilenecek gönderen bir kuruluş bulmanız gerekecek.
(vize, evrak , karşılama ,organizsayon bunların hepsinde bu kuruluşlar yanınızda olacak )

Konuya dönecek olursak 17.04.2024 tarihine bir vide randevusu aldım .Bu süreçte gönderen kuruluşum, karşılacak kuruluşum ve organize eden kuruluşum hepsi bizzat çok ilgiliydi. Vizem 2 gün içerisinde çıktı ve artık süreç kesinleşmişti. İnanın neye uğradığımı şaşırdım. Ülkemden ve düzenimden ayrılmak işler net değilken heyecan verici gibi görünse de işler ciddiye binince duygusallaşma oluyor.

Ve Yolculuk Başlasın

Yola Çıkış: 07.05.2024 Salı

Evet, sıra geldi artık projeye dahil olmaya. 07.05.2024 tarihinde İstanbul-Viyana uçuşu için biletimi aldım ve kurum müdürüme ilettim. Bizzat kendisi ve aynı evi paylaşacağım güzeller güzel arkadaşım Magie beni karşılamaya geldiler. O kadar samimi ve candan bir karşılama idi ki, kafamdaki tüm soru işaretleri gitti. Sonrasında kalacağım eve eşyalarımı bıraktık ve şehri gezip tüm programın ayrıntılarını konuştuk.Bu sırada sorumlum Walter çalışmaya gideceğim kuruma ulaşımımı sağlamak için Ticket ‘ımı satın aldı . Hangi trene bineceğimi, hangi otobüse bineceğimi ve nereden bineceğime kadar tüm ayrıntıları anlattılar.

İlk Gün: 08.05.2024 Çarşamba

Bir gün sonra organizasyonu sağlayan kuruluş mail ile bana ulaştı ve Avusturyada PROJELERE katılan diğer gönüllü kişilerin buluşacağını ve etkinlik yapılacağını iletti. Sabah etkinlik için St. Pölten tren istasyonunun önünde buluşup tüm arkadaşlarımızla tanıştık ,kahvaltı yaptık ve harika bir şekilde ağırlandık. Şehir turu yaparak şehrin, yönetim şekli, tarihi ve kültürü hakkında bilgilendirmeler aldık.Ve sonrasın öğlen yemeğimizi yiyip vedalaştık.

360 derece şehir manzarası

İkinci Gün: 09.05.2024 Perşembe

İkinci gün, projemizin detaylarına daha fazla daldık. Bakım evinde gönüllü olarak neler yapacağımızı konuştuk ve görevlerimizi planladık. Ben yeni gelmiş biri olarak ikamet ,telefon hattı ve banka kartı işlerimi nasıl çözerim arayışına girdim . Ama bu konuda arkadaşım Magie ve Sorumlum Walter zaten bana yardım edecekmiş bilmiyordum . 😀 Tecrübesizlik ve telaşe diyelim buna. Bu konuyu nasıl çözeriz diye bir planlama yaptık ve Walter ile Magie tüm evrakları hazırladı . Gün içerinde bana Cumartesi burada bir yangın tatbikatı olacak katılır mısın diye bir soru sordular . Tabiki katılırım !! 😀 Ve yeni telefon numarasını aldık : D

Şehir meydanı ve kilise
St. Pöltner Platz und Kirche

Üçüncü Gün: 10.05.2024 Cuma

Ve artık çalışacağım kurumu iyice tanıma vakti geldi. Konaklama sağladığımız yerden kuruma tren ile ulaşım ortalam 7-8 dk 😀 istanbulda yaşayan biri olarak bu çok komik geliyor. Bir yerden bir yere gitmenin 2 saat olduğunu düşünürsek bu harika bir zaman benim için. BURADA KULLANILAN ULAŞIM AĞI İÇİN BİR UYGULAMA VAR . APP : Qbb scotty Onu telefonuma indirdik ve herşey daha kolay oldu . Bakım evini gün içerisinde gezdirip , neler yaptıklarını ve neler yapacağımızı bana aktardılar.Etrafta harika manzaraların olduğu güzel yerleri tanıttılar . O kadar şanslı bir insanım ki çok güzel insanlarla tanışma fırsatı buldum. Bunun için çok dua ediyorum . 💖

Ein wunderschöner Tag mit Walter und Maggie

Sehr Schön 💖

Dördüncü Gün: 11.05.2024 Cumartesi

Ve işte o gün geldi .Yangın tatbikatı yapılacak . Sabah bakım evine gittik ve Herzogenburg itfaiyesi ,Sağlık Ekibi ve Güvenlik ekipleri geldiler. Büyük bir organizasyon yapıldı ve sıra ile yazılmış olan tüm senaryo gerçekleştirildi. Yıllardır çalıştığım hastanelerde yapılmasını istediğim harika tatbikatın burada bir parçası olmam inanılmaz bir histi. Tatbikat sonrası bakım evinde tüm ekip yemek yedik ve günü sonlandırdık. 💖

Size özel video da koyuyorum 😀 https://www.instagram.com/sinemmoloji/

Beşinci Gün : 12.05.2024 Pazar

Pazar günü tüm avrupa ülkelerinde olduğu gibi Avusturya’da da şehirler tamamen sessizliğe bürünüyor. Herkes aileleri ile vakit geçiriyor ve bir kaç market ,cafe dışında hiçbir yer açık olmuyor. Biraz etrafı gezip mimari ile ilgilendikten sonra çok ta yapacak bir şey olmadığını farkedince evime geri dönüyorum 😀

sessiz ve huzurlu .- friedlich und ruhig

Altıncı Gün : 13.05.2024 Pazartesi

Evet ülkeye yeni gelmiş bir misafir olarak konakladığım yer için ikamet bildirimi yapmamız gerekiyor. Maggie ile birlikte sabah erken saatte önce belediye binasına gidip ikamet bildirimi yaptık sonrasında ise bana bir banka kartı için bankaya başvuruda bulunduk . Biraz şehri turladıktan sonra Türk kahvemizi içmeye evimize gittik 😀

Kahve ve baklava olmadan olmaz 💖

Yedinci Gün : 14. 05.2024 Salı

Evet 1 hafta oldu bile zaman nasıl bu kadar hızlı geçti ? Evet bugün artık çalışacağım yere gidip bizzat çalışma vakti . Sabah Maggie ile birlikte St. Pölten tren istasyonunda tren ile Herzogenburga gittik . İlk iş Bakım gören yaşlıları ziyaret ettik ve yardıma ihtiyaçları olup olmadığını sorduk . Sonra sıra ile aktivite yapmak için etkinlik alanına indirdik ve verimli zaman geçirmeleri için yardımcı olduk . Hehhhh ilk baştan beri hepinizin merak ettiği o şeyi açıklıyorum . Peki dil konusunu ne yapıyorsun ? Belli bir almanca alt yapım olsa da yıllardır konuşmadığım için çok unutmuşum . Anlayabiliyorum ama şu aşamada konuşmam çok iyi değil. Ama evrensel dil olan beden dili herşeyi çözer merak etmeyin. Bu konuda arkadaşlarım da çok yardımcı oluyor . Gün içerinde yaşlılarla iletişim kurmaya çalıştıkça yeni kelimeler öğrenmeye çalışıyorum . Bu arada almanyada konuşulan almanca ile Avusturya arasında bayağı fark var bunuda göz önüne alırsak aslında bildiklerim burada biraz daha farklı konuşuluyor ama herşey çözülür . Alles Klar 😀

Sekizinci Gün : 15.05.2024 Çarşamba

Evet yolculuk başlasın bu gün epeyce işimiz var . Sabah bakım evinde konaklayan yaşlıları ziyaret edip etkinliklere katılmaları için etkinlik alanına indirdik. İlk etkinliğimiz çevredeki anaokulundan gelen küçük yaştaki çocuklarla yaşlıların etkileşimini sağlamak için şarkılar söyllemek ve danslar etmekti. Yaşlılar bundan çok hoşlanıyor. Çocukları evlerine uğurladıktan sonra sıra geldi yoga yapmaya etkinliğe katılım sağlamak isteyenlerle birlikte güzel bir yoga etkinliği yapıldı ve tek tek yaşlılar kaldıkları odalara götürüldü. Sonrasında Bakım evininin içerisinde bulunan çömlek atölyesine gittim ve orada bulunan kişilerin yaptığı illere bakıp bende 2 adet fincan yaptım.

Uzun lafın kısası bu tarz projeler size o kadar fazla şey katıyor ki hepi topu 1 haftalık bir süreçte dolu dolu bir zaman geçirdim. Sanki Avusturya’ya geleli 1 yıl olmuş gibi hissediyorum .Bu süreçte şunu yapmam bunu yapmam derseniz size bu tarz bir proje herhangi bir katkı sağlamaz. Her farklılık yeni bir deneyim diye düşünüyorum. Süreç ilgili soracağınız tüm sorulara açığım sosyal medya platformlarımı zaten biliyorsunuz ama ben yinede linkleri bırakacağım .

Buraya gelmemede bana destek olan kuruluşum : https://youth.org.tr/iletisim/

DESTEKLERİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM 🙏

Avusturya organizasyon kuruluşu : https://www.jugendinfo-noe.at/mein-freiwilliges-jahr-in-st-poelten/

SÜPER BİR KARŞILAMA VE SÜREKLİ İLETİŞİM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER 🙏

Tabiki güzeller güzeli Çalıştığım kuruluş : https://www.pbz-herzogenburg.at/

Diğer hikayelerim ve önerilerim için : SİNEMOLOJİ

EĞER SİZİ DESTEKLEYEN ÇOK İYİ İNSANLAR YANINIZDA İSE HERŞEY ÇOK DAHA KOLAY , WALTER VE MAGGİE ÇOK TEŞEKKÜRLER 🙏🙏🙏

Avusturya da Gönüllü ,Avusturya da Gönüllü , Avusturya da Gönüllü , Avusturya da Gönüllü , Avusturya da Gönüllü , Avusturya da Gönüllü ,